Audyt User Experience - jak go przeprowadzić?

 Audyt UX i Projektowanie UX jest podstawą najbardziej udanych produktów. Sprawdziła się jako kluczowy czynnik w kształtowaniu biznesu. Według badań firmy Forrester, średnio każdy dolar zainwestowany w UX przynosi 100 dolarów zwrotu. Oznacza to zwrot z inwestycji na poziomie 9900%.


Widzimy przejście od UX zorientowanego na organizację do podejścia bardziej zorientowanego na klienta. Firmy zdają sobie sprawę, że muszą nie tylko spełniać potrzeby klientów, ale także robić to nienagannie.


Tu właśnie pojawia się audyt UX. To doskonały sposób, aby odkryć, czego brakuje w Twoim obecnym projekcie i jak go ulepszyć. Bazując na swoim doświadczeniu przygotowałem prosty przewodnik po audycie User Experience.


Co to jest audyt UX?

Jak wspomniano powyżej, audyt User Experience to sposób na wyszukanie niezbyt idealnych obszarów Twojego produktu, ujawnienie części strony internetowej lub aplikacji powodującej kłopoty. Podobnie jak audyty finansowe, audyt UX dostarcza ukierunkowanych na użytkownika zaleceń dotyczących ulepszeń.


Wykorzystuje różnorodne narzędzia, metody i wskaźniki do analizy produktu i wskazywania możliwych problemów. Audyt doświadczenia użytkownika to proces używany do identyfikowania potencjalnych problemów z użytecznością na podstawie ustalonej heurystyki i / lub wcześniejszych badań użytkowników.


Różnica między audytem UX a testowaniem użyteczności polega na kierunku przepływu informacji: audyt kończy problemy na podstawie zestawu wcześniej ustalonych standardów lub celów, podczas gdy testowanie kończy problemy wynikające z działań użytkownika. Jednak audytor może podczas audytu skorzystać z testów użyteczności.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Architektura Informacji - Information Architecture IA

Audyt UX aplikacji mobilnej

Ocena heurystyczna - UX