Audyt UX aplikacji mobilnej

Audyt UX aplikacji mobilnej

Idealny audyt aplikacji mobilnych to sztuka i nauka. Projekt Twojej aplikacji mobilnej może wpłynąć na jej los lub zepsuć go. Chociaż styl z pewnością nie przebije treści, jest zdecydowanym przełomem wśród użytkowników aplikacji. Aby każda aplikacja odniosła sukces, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, musi być atrakcyjna. A oto kilka aspektów, na których należy się skoncentrować podczas kontroli interfejsu użytkownika aplikacji.


Sprawdź prostotę i intuicyjność


„Zawsze zachowuj prostotę podczas opracowywania interfejsu użytkownika”, musiałeś się tego nauczyć z milion razy.


Użytkownicy powinni móc korzystać z aplikacji na swoich smartfonach w oparciu o swoje wcześniejsze doświadczenia i intuicję. Na przykład użytkownik spodziewałby się strony głównej po zalogowaniu.


Innym elementem prostoty jest użycie języka i słów w tekście. Im prostszy interfejs, tym łatwiej jest skupić uwagę widzów na ekranie. Dlatego powinieneś preferować elementy projektu, które włączają się w łatwy i prostszy sposób.


Przetestuj responsywność



Konstrukcja przyjazna dla palców jest niezbędna w aplikacjach mobilnych. Aplikacja musi działać idealnie na różnych urządzeniach i na różnych rozmiarach ekranu.


Rozciągliwa grafika to najlepszy wybór do tworzenia aplikacji na smartfony. Staraj się nie wymyślać na nowo koła i twórz nieznane elementy sterujące na ekranie dla elementów aplikacji. Zapoznaj się ze wskazówkami, jak powinny wyglądać aplikacje. Przestrzegaj określonych wytycznych dotyczących interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnych. Przyciski, menu, widżety i wszelkie funkcje mobilne są ustawione jako standardowe. Po opublikowaniu w Internecie wszystkie aplikacje są analizowane przez sklepy Play pod kątem tych wytycznych.


Aplikacja jest odzwierciedleniem rzeczywistej marki, należy zachować ciągłość między nimi.


Podstawowy ton, nastrój, konotacja i projekt produktu lub marki można ustawić za pomocą koloru. Jest to szczególnie widoczne w przypadku marek takich jak McDonald's czy Domino’s.


Biorąc pod uwagę, że logo MacDonald ma kolor czerwono-żółty. Zatem ogólny motyw aplikacji mobilnej będzie taki sam. Cokolwiek innego, jak biały lub niebieski, nie będzie znajome. W istocie projekt aplikacji produktu będzie identyczny z rzeczywistym projektem marki.


Oceń schematy kolorów


Nie da się tego obejść: kolor to innowacyjny czynnik o maksymalnym wpływie na projekt wizualny.


Kolor może dosłownie stworzyć Twój produkt lub go zepsuć. Może to zmienić od dobrego do wspaniałego. Zła kombinacja kolorów odwróci uwagę użytkowników od ogólnego wrażenia. Mniej znaczy lepiej z kolorem. W połączeniu z mniej nasyconymi kolorami intensywnie nasycony kolor jest bardziej intensywny. Uwzględnij niski kontrast tekstu na tle. Eliminacja uzupełniających się kolorów tekstu i tła, szczególnie jeśli kolory mają podobną jasność i nasycenie. Na przykład żółte zdanie na fioletowym tle może być zbyt surowe.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Architektura Informacji - Information Architecture IA

Ocena heurystyczna - UX